McDonald's sprzedaje sos do kanapek Big Mac. Do frytek i nuggetów

Amerykańska sieć fast-food zdecydowała się na dodawanie słynnego sosu do kanapek Big Mac jako dodatku do frytek i nuggetów. Trzeba za niego dodatkowo zapłacić.

Aktualizacja: 23.01.2020 03:53 Publikacja: 22.01.2020 17:45

Big Mac

Big Mac

Foto: Bloomberg

Sos będzie dostępny w restauracjach sieci McDonald's w Wielkiej Brytanii od 12 lutego 2020.

Za opakowanie 50 ml sosu trzeba będzie zapłacić 50 pensów. Będzie dostępny 24-godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, we wszystkich lokalizacjach - zapewniają przedstawiciele McDonald's.

Specjalny sos do Big Maca po raz pierwszy został przygotowany w 1968 roku, kiedy to Jim Delligatti wynalazł słynną kanapkę z sieciówki.

Już w 2016 roku klienci w restauracjach McDonald's w Australii mogli kupić sekretny sos w butelce za 4,95 dolarów. Wszystkie 4 tysięcy butelek wyprzedało się błyskawicznie. Na serwisach aukcyjnych trzeba było za niego zapłacić nawet 100 dolarów.

Sos jest też dostępny na amerykańskim eBayu. Za 355ml trzeba zapłacić 90 dolarów plus koszty wysyłki.

McDonald's nie ujawnia pełnego składu sosu do Big Maka, ale jego wierni fani twierdzą, że potrafią go odtworzyć. Kilka lat temu na portalu Pinterest zamieszczono dokładny (ponoć) skład sosu do Big Maca. Okazało się, że ma aż 33 składniki, w tym m.in. oliwę z oliwek, ocet kukurydziany o wysokiej zawartości fruktozy, cukier, ocet, syrop kukurydziany, sól, gumę ksantanową, sorbinian potasowy (konserwant), wodę, żółtko jajeczne, cebulę w proszku, nasiona gorczycy, czosnek w proszku, białko roślinne.

Sos będzie dostępny w restauracjach sieci McDonald's w Wielkiej Brytanii od 12 lutego 2020.

Za opakowanie 50 ml sosu trzeba będzie zapłacić 50 pensów. Będzie dostępny 24-godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, we wszystkich lokalizacjach - zapewniają przedstawiciele McDonald's.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”